Thursday 17 May 2018

Shaklee Effect - Baby Shaklee Doo Doo...

Assalamualaikum...

Kali ini Shaklee Effect akan menceritakan pengalaman ibu bersama anak yang menghidapi ekzema. Jom ikuti kisah sideline saya yang dikongsikan di dalam group bisnes Whatsapp kami.

 SHAKLEE BABY
=============

Assalamualaikum..

Saya perkenalkan diri dulu.Nama Edawaty Binti Mukhtar..

Saya nak berkongsi shaklee effect anak saya.

Sekarang anak dah setahun 3 bulan.Anak saya ada eczema masa baby lagi masa tu saya tak tau yang rupanya dekat pelipat lengan merah tu adalah eczema.

Lagipon merah tu tak ketara so ingat ruam biasa saja.Sampailah pada hari raya puasa tahun lepas .Masa tu dia 5 bulan lebih.

Raya ke 3 camtu  tak silap,pergi beraya umah jiran.Anak dah boleh meniarap.So jiran masa tu cakap letak  dia kat karpet  tu bagi dia niarap.
Dia cakap karpet jarang -jarang bawa keluar.
Saya pon tengok bersih saja.Tanpa pikir panjang letak saja.

Balik umah malam tu,seluruh mata dia pon nampak macam sembab.Macam kena gigit binatang.Saya pon tataw sebab apa,tengah mikir salah makan ke?

Pastu saya hantar gambar anak dalam group coaching,tanyakan doktor yang ada dlm group tu.Dia cakap tu macam eczema bukan ruam biasa.

Atas cadangan doctor dlm tu,saya amik omega dan vitamin c.Saya bf..Selain tu saya sapu herbal blend.

Pergi klinik doctor bagi sabun khas  dan losyen dekat dia.

Lebih kurang 3 hari,biji-biji di muka makin surut.Dah nampak kering.

Segala fast food saya pantang.Sebab saya perasan ada sekali saya langgar.Tengkuk anak naik balik.

Macam kes anak,eczema dia mencanak naik bila saya salah makan,dan bila cuaca panas.Memang time tu kesian tengok.Biji-biji sampai perut.Nasib belum tahap garu sampai berdarah .Bila dia dah cukup 6 bulan .

Saya amik omega letak dalam bubur nasi dia.Kadang-kadang selang sehari.(ikutkan cdgn1 thn keatas baru bg omega,tapi saya try bg juga).

Lama-lama kelamaan bulan ke bulan saya sedar,eczema tu dah macam ghaib.Bila cuaca panas or termakan benda yang patut pantang,eczema tu tak muncul-muncul seteruk dulu.

Saya pikir mungkin asbab konsisten omega.

Sekarang kalau tengok mana-mana botol shaklee menjerit berebut.Maybe dia ingat omega dia.Memang favourite dia la..Sekarang bagi dia kunyah-kunyah macam gula-gula.

Pastu mandian  dan losyen dia pon saya dah tukar.Saya belikan set baby shaklee.Serasi dengan kulit dia.Massage oi paling best.Macam magic tau.Anak senang nak tidur.Anak saya ni kategori mata payah pejam.

Sapa-sapa ada anak kecil beli la mandian baby shaklee.Tak rugi.

Sekian ini saja perkongsian saya 😊.
Ketika serangan ekzema melanda

Kulit sihat selepas menggunakan produk Shaklee
-----------

Alhamdulillah, asbab pengambilan Shaklee baby, ekzema anak beliau berjaya dikurangkan, semuanya dengan izin Allah.

Hebat kan?

Jika anda juga ingin merasai kesan yang sama, jom hubungi talian di bawah, untuk berkongsi cerita dan hal-hal berkaitan dengan produk Shaklee, InshaAllah kami akan membantu anda.

Talian Perhubungan
http://www.wasap.my/+60136978184/

Salam kasih sayang dari saya untuk pembaca sekalian...

No comments:

Post a Comment